Van copywriter naar communicatiepartner

van copywriter naar communicatiepartner

Van Copywriter naar communicatiepartner

Een copywriter schrijft teksten in opdracht van bedrijven om hun zichtbaarheid te vergroten, 
om hun boodschap te verkondigen, 
om potentiële klanten te overtuigen om bij hen te kopen…
En om heel veel andere redenen.

Een copywriter wordt ingeschakeld wanneer bedrijven daar geen tijd voor hebben of geen eigen marketingspecialist in huis hebben.

 

trainingen online

Wat heb ik in de afgelopen 7 jaar ervaren?

➡️ dat ondernemers vaak veel goede ideeën hebben
➡️ mij aan het werk zetten
➡️ en dan niets met de teksten die ik schrijf doen
➡️ of dat hun ideeën bij ideeën blijven

Waarom?
Omdat ze geen tijd hebben om die teksten op de website of op sociale media te plaatsen.
Omdat ze marketing niet op hun prioriteitenlijst zetten.
Omdat ze maar opdoen, zonder dat er een systeem in zit.

Nochtans is het belangrijk om ‘gezien’ te worden.
En niet 1 keer, maar meerdere keren en nog liefst op regelmatige basis.

 

Communicatiepartner

Gelukkig realiseren steeds meer ondernemers dit.
En zo heb ik me ontpopt tot COMMUNICATIEPARTNER.
Ik blijf de tekstschrijver, maar ik zorg ook dat teksten op de website geraken, dat berichten op sociale media geplaatst worden, dat de nieuwsbrief verstuurd wordt, dat de folder gedrukt en verspreid wordt.

 

Doe ik dit allemaal zelf?

Neen, dat hoeft niet.
Ook al heb ik een klant waar ik zelf haar blogs publiceer op haar website, of heb ik een klant waar ik zelf de berichten op sociale media plaats.
Ik ben voor veel klanten de contactpersoon met de webdesigner, hun marketingkantoor of hun vormgever en drukker.
Ik neem het initiatief, zit achter hun veren en houd alles in het oog.
 

Mooi voorbeeld van communicatiepartner

Zo sloot ik onlangs een mooie deal met een groot bedrijf uit de bouwsector.
Zij gaan met de tekstbewerker in zee.
De eerste weken ga ik alles uitpluizen en goed zetten.
Wat zijn hun communicatiekanalen?
Hoe worden die gevoed?
Wie zou zich hiermee moeten bezig houden?

Dan zet ik alles op punt.
Pas de teksten op de website aan zodat de boodschap duidelijk is
Maak dat de info op de sociale media klopt
Schrijf een tekst dat de medewerkers op LinkedIn kunnen plaatsen bij hun profiel.
Ontwerp visuals voor de socials
Maak een basis contentplan.


En dan gaan we van start met maandelijks een blog, een nieuwsbrief en wekelijkse berichten op hun socialemediakanalen.
Zij gaan mij niet aan het werk zetten.
Ik neem zelf initiatief en overleg met hen.
Zij moeten enkel akkoord gaan met wat er de wijde wereld wordt ingestuurd en me af en toe briefen.

Voor hen ben ik hun marketingdienst, de persoon die meedenkt of zelfs in hun plaats denkt.

En hebben ze een andere vraag rond communicatie, dan ben ik er voor hen.
Want ja, je bent partner of niet hé 😉

Dat klinkt interessant